menu
Balans
Webinar Dyslexie Voortgezet onderwijs
Ontwikkelingsproblematiek • Balans
Dyscalculie & Dyslexie: twee zijden van één medaille
Hans van Luit, emeritus hoogleraar orthopedagogiek, over de vraag: In hoeverre lijken dyslexie en dyscalculie op elkaar?
18-23 • Balans
‘Mijn manier van leren sloot niet aan bij de docenten’
In de rubriek 18+ komen jongvolwassenen uit de Balans-doelgroep aan het woord. Eduard Poot heeft dyslexie en voelde zich ...
Interview • Balans
‘Zoek spoedig hulp als je merkt dat je kind vastloopt’
Carolien Poels, taalcoach dyslexie en Engels, ontwikkelde een methode waarmee ook leerlingen met dyslexie voldoendes kunnen halen voor ...
‘Ik vergelijk me niet met andere studenten’
Ondanks haar dyslexie studeert Emma (19) aan de universiteit. ‘Het zou fijn zijn als onderwijs zó passend is dat ...
Dyslexie is leren omgaan met verschillen
Irene Besnard werkte mee aan de Nederlandse vertaling en bewerking van ‘Positive Dyslexia’, een boek van de Engelse ...
‘Studenten met dyslexie zijn doorzetters’
Interview met Wim Tops over ‘slagen met dyslexie in het hoger onderwijs’. ‘Elke student met dyslexie kan het ...
Bij ons thuis • Balans
Dyslexie: verdriet over ‘dansende’ letters
‘Een zielig verhaal gaat het niet worden. Wél een eerlijk verhaal, voor al die docenten, tieners en ...
Leesproblemen of dyslexie?
‘Je hoeft als ouder niet zelf een remedial teacher in te gaan huren om extra te oefenen met ...
Balans geeft ook een gratis digitale nieuwsbrief uit. U ontvangt maandelijks nieuws over actuele ontwikkelingen en over onze activiteiten.
Als u uw gegevens invult stemt u in dat wij deze verwerken volgens onze privacyverklaring.